more from
Fat Wreck Chords

Nature​/​Nurture

by Clowns

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    Purchasable with gift card

      $7 USD  or more

     

1.
The state of contemporary culture is gonna give me a heart attack Remember when it was cool to be bad?
  Man, I wanna bring that back! It’s unlike music videos I used to watch in the 90’s, I feel like it would have been more exciting to pursue a career in a bank. I don’t care who hurt your feelings, your fuckin’ banjo sucks! Gimme something dangerous, gimme something fun, I don’t wanna be homogeneous. The state of contemporary culture is gonna give me a heart attack Remember when Ozzy bit the head off a bat? Bland is now the brand new black. I’d rather go out in a freak cocaine, nude police pursuit car crash than die of old age or something like that. I don’t care about your cry wank, throw a party or get lost, I’m bleeding out from biting my tongue. I don’t care who hurt your feelings, your fuckin’ banjo sucks! Gimme something dangerous, gimme something fun, I don’t wanna…
2.
Hitting my head on glass ceilings, the only shattering is my skull. Can’t get enough of this feeling, brain damage is like my new drug of choice. The walls are starting to cave in, the time is starting to run out but, I got a consolation, in an hour I’ll be with you having my problems drowned and act like we just don’t care. One day we’re gonna smash out of here. One day I’m gonna free us from here. Tear down the walls, leave without a trace, stop feeling like this and escape this place.

 One day we’re gonna smash out of here. One day I’m gonna free us from here
. We’ll be wandering the streets getting off our face, flying off our tits into outer space  and act like we don’t care.
 Tomorrow I know that I’ll probably regret this, but I just cannot take it anymore, but ‘cos you are my mother and we look out for one another, I know that you would bid on my soul. I’m sick of all this ubiquity, I wanna be an anomaly, I wanna feel you inside of me and I wanna get messed up with you

. One day we’re gonna smash out of here. One day I’m gonna free us from here. Tear down the walls, leave without a trace, stop feeling like this and escape this place

. I know we’re gonna smash out of here. I know that soon we’ll be free from here. We’ll be wandering the streets getting off our face, flying off our tits into outer spaceand act like we don’t care. I know it’s bad to rely on the poison, but I just can’t shake my head out of this mess. You are so good to me, I know you’d buy me out when my soul is for sale.
3.
There's an overwhelming sensation, I got it burning in my eyes. Packer feeding daily depression as we watch the whole world fry. 
Paralysed with fear and stress tell me what the fuck I'm supposed to do, when I know my taxes are paying for kids to be held in Nauru. 
(Keep left) To avoid the collision, to exit safely,(keep left) to arrive alive. 
It's freezing in the sun, I’m feeling so upside down backwards and inside out. 
Wake up to a new series of death, tragedy, doom and gloom. Teenage mothers giving birth to alien babies with bird flu. 
This world is constantly killing, eating and regenerating itself too. You gotta be fool to think that it won't do the same to you. 
(Keep left) To avoid the collision, to exit safely, (keep left) stop at the red light (keep left) to avoid the toll don't be a statistic (keep left) to get there on time. 
It's freezing in the sun, I'm feeling so upside down, backwards and inside out. Armageddon the hell out of this place. I'm outta here.
4.
Nature 03:38
Draw the map, memorise the plan. We’ll take the back streets down to the sand. Reactions automatic and I suffocate on the social static, ‘cos I never wanted to go! and don’t ask me, ‘cos I already know and the reaction’s automatic and I gotta forget myself. You judge what you don’t understand and judgement’s a gun in your hand. Can’t fight juxtaposition with my two minds as a weapon, ‘cos I never wanted to know what haunts my mind or taunts my soul. Said or systematic? I gotta, gotta, gotta forget myself. Monsters don’t just crawl
 from under the bed
,they don’t lurk round dark corners
 they are human like you and me
. We don’t like to admit
,but we are not all just products of our environment.

 Let the truth rain down
and rip you out of a dream. Don’t you know the reality is that we are all vermin 
to sliding degree? A genetic predisposition brought this madness to it’s fruition, Could the sick seed of this plantation grow among all of us?
5.
I wake up everyday with a hole in my head and chest. I needa feel something so I burn my arm on a cigarette, but if you said you were cold, I’d set myself on fire and try and use your existence to feel inspired, once again. You know I hate your guts, but you’re my one true friend? I swear I won’t give up, I wanna feel again

. I went and saw my GP and they said my brain has a cold, try to get some rest and use this medicine to make the feelings go. They told me ‘Stevie, your issues will amplify, if you continue to allow environments where they thrive.’ 
You know I hate your guts, but you’re my one true friend? I swear I won’t give up, I wanna feel again

. Don’t hang out in wrong crowds or walk around at night, I was taught. But, there is irony in that I’m most unsafe at home with my own thoughts. You know I hate your guts, but you’re my one true friend? I swear I won’t give up, I wanna feel again. I’m sitting up on my roof, looking out over Brunswick Street, and looking down, wondering… Hoping… Tomorrow will come and get me outta my head.
6.
I know something ‘bout your family, enough to make your children cry. If Mum and Dad share genuine content then you should hear them scream at night. 
Don't run away or call the cops, these are screams of pleasure. The fear and necessity, you might not understand, but cannot measure. 
Behind a factory door in Brunswick East is the horrible truth, that Timmy's old man likes golden showers. 
Behind a factory door in Brunswick East is the horrible truth, that Mummy cuts Daddy with a knife. 
I need a place where I can feel my best, shave my legs and wear a pretty dress away from adolescent surveillance and no risk of desensitisation. 
There's a place around the corner that'll let you in, just rock up late and pay the rent, where you can blur the lines of morals, but just don't blur the lines of respect. 
Behind a factory door in Brunswick East is the horrible truth that Milly's old lady plays cats and babies. 
Behind a factory door in Brunswick East is the horrible truth that Mummy and Daddy are happy. 
It's usually something that you'd do, but you just, wouldn't tell anyone.
7.
1:19 01:38
I know you think I might sound crazy, but I got a friend. I got a friend
. You might think they are imaginary, but I can tell you that they are real

. I know you think I might sound crazy, but I got a friend, and they ain’t pretend. They’re with me everywhere that I go and I can show you that they are real. Experiencing mania, don’t you wanna drink my blood? It’s Coca-Cola. Everywhere that I look and everything that I see is 1:19. Sometimes I feel like I am stable,  and then I look to my left. Sometimes I feel like I am sane but,  then I look to my right. You could look into the metrics, but although it’s obsurd, I ain’t concerned. They just protect me from a fatal attack. 
Experiencing mania, don’t you wanna drink my blood? It’s coca-cola. Everywhere that I look and everything that I see is 1:19. Experiencing paranoia ‘cos I feel constantly watched by a number. It’s alright man, just chill, 1:19 is cool with me.
8.
Prick 02:26
When you were walking down the street, you saw some guy drop $50, but instead of giving it back to him, you just walked by and picked it up. You saw an old man on the tram and you just turned your music up, I’d really like to like your band, but oh my god, you’re a such a fuck! They say that you should separate the artist from the art But that’s just such a load of shit!
 But he’s such a… (Sweetheart! And I mean, I know he just moved next door to Crowbar Sydney and called in a noise complaint… But have you heard his band? Yeah, I know they are Hill Song… But they are just so great!)

 But you still use the fuckin’ F-word
. You ordered shark fin soup. Your last record was fuckin’ so sick, but you’re a dick and that’s the truth. You got a swastika tattoo and said ‘aww it’s just a joke.’ Well, that still is not OK. I hope somebody sees it and makes the punchline on your face. They say that you should separate the music from the musician, but that’s just such a load of shit, when you are in a powered position. Well, I guess by some peoples standards, you shouldn’t listen to us too… ARGHHH!
 But he’s such a… Nice guy
. But he’s such a… Good guitarist.
 But he’s such a… Great Dad
. Yeah… But he’s such a prick.
9.
Prey For Us 03:22
I put a knife in my hand today to see if I’m still capable of pain, turns out I am and vital signs suggest I’ll live to see yet another day. I need something to get me up, I need something to get me off. I wanna make the rollercoaster I’m on creep faster towards the drop. We’re not dependant, it’s the madness that I crave. Can I trade my 300 for your 15 minutes of fame? I should have known you’d be a master at this game, ‘cos human makes the best prey. As I’m wandering down this path I find an alarming pattern emerge. You might not notice without the trained eye, but we are in every corner of this earth. No matter what differences we might have to our dismay, we still share common interest to have good times and sinus pain. 
We’re not dependant, it’s the madness that I crave. Can I trade my 300 for your 15 minutes of fame? I should have known you’d be a master at this game, ‘cos human makes the best prey. 

I’ve got an itch that is bugging me I want you to scratch it, grant me that relief. The nose-feratu is biting me, and I’d trade it all to you for just 15 minutes of fame. We’re not dependent,it’s the madness that I crave. Can I trade my 300 for your 15 minutes of fame? I’ve always been privy at how to win this game and when you are rolling up the note, our temptations are the same. Take a look in the mirror and jump in line with me. I gotta powder my nose, are you feeling me? 
I should have known you’d be a good shot at this game, ‘cos human makes the best prey. I know you’d make such great prey.
10.
(scene missing)
11.
Nurture 05:05
There’s a siamese twin inside me, I can hear it crying tears in my heart. I know it’s our fate to separate, but how can I when it’s gonna end one of us?

 There’s a demon manifesting in me
. Present in my split personality. I know it’s our fate to dissociate, but how can I when it’s gonna end one of us? 

 Was it in my nurture?
 Was it in your nurture?

about

CLOWNS 4TH STUDIO ALBUM OUT 12/04/2019 via DAMAGED IN AUS/NZ AND FAT WRECK CHORDS EVERYWHERE ELSE!
Want a physical copy? Pre-order it now from www.clownsband.com and get a fuckin' delicious bottle of our award winning hot sauce!

credits



P&C Damaged Record Co. All songs written and performed by members of Clowns between 2017-2018. Produced by Jez Giddings. Recorded at Hot House Studios VIC 3163. Marketed and distributed by Caroline Australia. Guest vocals on Tracks 6 and 8 by Nikki Brumen. Guest subliminal satanic message by Michael Laderman on track 10. Guest sitar by David Baliban on Track 11.

license

all rights reserved

tags

about

Clowns Melbourne, Australia

A hardcore punk rock outfit from Melbourne Australia. Come and ruin your life with us.

contact / help

Contact Clowns

Streaming and
Download help

Redeem code

Report this album or account

If you like Clowns, you may also like: